افرایش درآمد با سامانه سی ار ام (crm)

خلاصه پست:
  • نحوه افزایش دفعات خرید
  • از بازاریابی ایمیلی برای ارائه پیشنهادات و معاملات ویژه استفاده کنید
  • فروش به مشتریان فعلی آسان تر از مشتریان جدید است

اکثر مردم سامانه CRM را تنها برای ذخیره اطلاعات مشتریان خود می شناسند در صورتی که کلید CRM در استفاده از داده های آن است. این داده های قدرتمند به شما امکان فروش بیشتر را می دهد.

سه راه ممکن برای افزایش درآمد برای کسب و کار شما وجود دارد:
  1. تعداد افرادی که خرید می کنند را افزایش دهید
  2. میانگین ارزش سفارش را در هر خرید افزایش دهید
  3. تعداد خریدها را افزایش دهید

اگر شما مانند بسیاری از کسب و کارها هستید، فقط بر اولین مورد تمرکز خواهید داشت – یافتن و جذب مشتریان جدید. به منظور دستیابی به مشتریان جدید، بازاریابی بر فعالیت‌هایی متمرکز خواهد بود که شامل بازاریابی محتوا، بهینه‌سازی موتور جستجو و تبلیغات بنری می‌شود، در حالی که تیم‌های فروش از قالب‌های ایمیل برای جستجو مشتریان و یا تماس سرد(cold calling) استفاده می‌کنند.

تمرکز روی مشتریان جدید چیز بدی نیست. فقط این است که هزینه بر است و از هر سه مورد ذکر شده سخت تر است. در این پست، توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید فروش و درآمد را با استفاده از داده های مشتری افزایش دهید تا میانگین ارزش سفارش و تعداد خرید از مشتریان خود را افزایش دهید.

چگونه نرم افزار CRM می تواند به افزایش میانگین ارزش سفارش کمک کند؟

بدیهی است که اگر برخی از مشتریان بیشتر از میانگین ارزش سفارش خرید کنند، فروش شما افزایش خواهد یافت. بنابراین، باید به آنها فرصت دهید تا این کار را به روشی غیرقابل مقاومت انجام دهند. و اینجاست که می توانید از نرم افزار CRM خود برای کمک به فروش بیشتر استفاده کنید.

مرحله۱:فروش فوری

بهترین فروش‌ها، محصولات یا خدماتی هستند که مکمل محصول اولیه شما هستند و با هم ترکیب می‌شوند. به عنوان مثال، زمانی که شما یک روسری می خرید این احتمال وجود دارد که شما به یک جفت دستکش و یک کلاه هم برای هماهنگی نیاز داشته باشید. از نرم افزار سی آر ام (CRM) خود استفاده کنید تا به شما کمک کند فوراً یک پیشنهاد فروش به مشتری ارائه دهید. هنگامی که یک خرید توسط مشتری انجام شد، از سابقه خرید او برای ارائه محصولات مرتبطی که هنوز خریداری نکرده است، استفاده کنید، خواه این محصولات مرتبط، محصولات توصیه شده یا محصولاتی باشد که مشتری «ممکن است به آن علاقه مند باشد».

مرحله ۲: بعداً بفروشید

راه دوم این است که پس از مدتی استفاده از خرید اولیه، یک افزایش فروش در پایین‌تر چرخه خرید به مشتری ارائه شود. اگرچه این مشابه فرکانس خرید است، اما از این جهت متفاوت است که به جای خرید مجدد همان محصول، نسخه بزرگتر، بهتر و سریعتر را به مشتری ارائه می دهید. نرم افزار CRM به شما می گوید که مشتری چه محصولی دارد، چه مدت محصول را در اختیار داشته است و اگر از طول عمر مفید بودن محصول خود مطلع هستید، می توانید در زمان مناسب فروش را افزایش دهید.

به عنوان مثال، شرکتی که شامپو می فروشد می داند که پس از دو ماه، مشتری باید دوباره آن را بخرد. به شرط اینکه مشتری از استفاده از محصول لذت برده باشد، این شرکت می تواند پیشنهاد جدیدی را ارائه دهد که شامل شامپو و نرم کننده همسان می شود. این یک افزایش فروش و افزایش ارزش سفارش اصلی است و همه اینها از طریق نرم افزار CRM به دست می آید که در فرآیند فروش مادام العمر مشتری را ردیابی می کند و بنابراین فرصت فروش مناسب و به موقع را فراهم می کند.

چگونه نرم افزار CRM می تواند به شما در افزایش دفعات خرید کمک کند؟

مورد بعدی مربوط به افزایش فروش در مراحل بعدی این است که بتوانید تعداد خریدهایی که مشتری شما انجام می دهد را افزایش دهید. ساده به نظر می رسد، اما اگر تعداد دفعات خرید مشتری را افزایش دهید، فروش شما افزایش می یابد. به این فکر کنید که چند بار با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار می کنید. آیا هفته ای یک بار یا حتی یک بار در ماه با آنها ارتباط برقرار می کنید؟ ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما هر چه بیشتر بدون ارتباط با مشتریان خود ادامه دهید، احتمال خرید آنها از شما کاهش می یابد. تا زمانی که بتوانید رابطه خود را با مشتریان خود حفظ کنید، زمانی که دوباره به محصولات نیاز داشته باشند، انتخاب آنها کسب و کار شما خواهد بود. نرم افزار CRM شما این فرصت را به شما می دهد تا اطلاعات مشتری خود را جمع آوری کنید. از این جزئیات برای حفظ رابطه با آنها استفاده کنید و اطلاعات مفید و مرتبط را ارائه دهید تا بتوانید دفعات خرید را افزایش دهید.

از بازاریابی ایمیلی برای ارائه پیشنهادات، تبلیغات و معاملات ویژه استفاده کنید.

یک راه عالی برای افزایش دفعات خرید مشتریان از شما، استفاده از بازاریابی ایمیلی برای ارسال پیشنهادات و تبلیغات است. با تبلیغ پیشنهادات جدید به مشتریان خود، آنها را ترغیب می کنید که به این فکر کنند که آیا آنچه را که ارائه می دهید می خواهند یا خیر. و فقط با وادار کردن آنها به فکر کردن در مورد پیشنهاد، به خود فرصتی می‌دهید که فروش بیشتری نسبت به زمانی که اصلاً چیزی ارائه نمی‌دادید، به دست آورید. از نرم افزار CRM خود برای تقسیم بندی مشتریان خود برای ارائه یک پیشنهاد مرتبط به هر مشتری استفاده کنید. با این کار شما بهترین امکان را برای افزایش دفعات فروش خود به خود می دهید.

فروش به مشتریان فعلی آسان تر از مشتریان جدید است.

اگر مشتری محصول یا خدماتی را دوست داشته باشد، احتمال اینکه دوباره از شما خرید کند بسیار بیشتر است. و در مقایسه با فردی که قبلاً به کسب و کار شما معرفی نشده است، بسیار بیشتر به کسب و کار شما اعتماد می کنند. این طبیعی است. شما یک رابطه مبتنی بر اعتماد ایجاد کرده اید. به همین دلیل است که فروش به یک مشتری جدید بسیار گرانتر از مشتری فعلی است. به طور طبیعی با آن مشتریان راحت تر هستید.احتمال خرید مشتریان موجود برای بار دوم یا سوم از کسب و کار شما بیشتر است و همین امر فروش محصول شما را به آنها بسیار آسان تر می کند. اینجاست که نرم افزار CRM شما واقعا می تواند به افزایش درآمد شما کمک کند. این دلیلی است که شما در وهله اول نرم افزار CRM دارید، درست است؟ شما می خواهید بتوانید به گونه ای بازاریابی کنید که این بازاریابی به مشتریان فعلی شما مربوط باشد و از نظر فروش برای شما موثر باشد.

پایان

سی ار ام در قلب هر کسب و کاری قرار دارد. از نرم افزار سی ار ام (CRM) برای افزایش فرصت های فروش، افزایش دفعات خرید و افزایش میانگین ارزش سفارش استفاده کنید تا بازدهی سالمی در سرمایه گذاری CRM خود داشته باشید. در حالی که رقبای شما بودجه بازاریابی خود را صرف به دست آوردن مشتریان جدید می کنند، می توانید از راهکارهای مخفی CRM و داده های آن برای افزایش درآمد استفاده کنید.

درخواست دمو رایگان

برای دریافت مشاوره و دموی رایگان سامانه شماره تماس خود را وارد کنید:

شبکه های اجتماعی
logo آوا CRM
توسعه یافته در دپارتمان فنی نوا